Några nyheter sedan sist är att vi blivit mediepartner till Way Out West (vi ses i Slottsskogen 9-11 augusti), vi tipsar om att Native Video Advertisement och att GP Live blivit oerhört uppskattat under våren och att vi under samma flagg fortsätter till hösten.
GP fortsätter att storsatsa redaktionellt och vi kan stolt berätta om bland annat nya Två Dagar och att vi blir en tv-partner av rang i sportsammanhang. Dessutom pratar vi om misslyckanden med Länsförsäkringar, samarbetet med Viva Media och framtidens jobb och arbetsplatser.
De flesta av oss har en knapp arbetsvecka kvar innan julen gör entré på allvar. Vi rundar av med ett nyhetsbrev pepprat med information kring vad som är nytt på GP: bli en av våra näringslivspartners, ta reda på hur du blir framgångsrik och njut av en helt ny värld med Filmfestivalen…
GP befinner sig just nu i en spännande fas. Vi har gjort en hel del nyrekryteringar på tunga poster redaktionellt, inte minst nya onlinechefen Maya Dahlén Persson. Hennes visioner och planer kommer säkerligen spela stor roll för den digitala annonseringen framöver…
Den senaste tiden har det hänt mycket. För en litet tag sedan gick nye vd:n Johan Hansson och chefredaktör Christofer Ahlqvist ut med att GP nu storsatsar – på innehåll. Det betyder mer kvalitetsjournalistik och mer resurser till redaktionellt material. Johan Hansson, som vi har en intervju med i detta nyhetsbrev, tror att satsningen kommer generera en hel del nya läsare…
2017 har börjat bra. Mediekoncernen Stampen har framgångsrikt avslutat en företagsrekonstruktion och vi kan nu möta framtiden med starka finansiärer i ryggen. Nya bilagorna Ekonomi & Karriär och GP Bostad hade premiär i början av året. Nu utvecklar vi även de digitala kanalerna för bilagorna, och nya format för annonser kommer dyka upp under vägen…
GP Nyhetsbrev
Här kan du hitta Göteborgs-Postens senaste nyhetsbrev.