Kundservice Göteborgs-Posten

Vad behöver du hjälp med?

Papperstidningen

– prenumerationsärenden dygnet runt på Mitt konto

Kundservice adressändring

Adressändring

Du kan själv göra din adressändring, eller tillfälliga adressändring på Mitt konto.

Aderssändra på Mitt konto

Kundservice uppehåll

Uppehåll

Du kan själv göra uppehåll i din pappersprenumeration på Mitt konto.

Gör uppehåll på Mitt konto

Kundservice reklamation

Reklamation

Du kan själv göra en reklamation om ex. din tidning inte har kommit. Reklamera på Mitt konto, skicka e-post till reklamation@vtd.se eller ring kundtjänst på 031-80 47 20.

Reklamera på Mitt konto

eGP

– papperstidningen i digitalt format

eGP - få tillgång till eGP

Få tillgång till eGP

eGP ingår alltid i din prenumeration och utkommer alla dagar hela året.

Ladda ner appen eGP på AppStoreGoogle Play eller Microsoft store för att läsa på mobil och surfplatta. Vill du läsa eGP på din dator så gör du det här.
För att få tillgång till Mitt konto behöver du skapa ett.
1. Skapa ditt nya konto här.
2. Fyll i dina uppgifter så skapas ditt konto.
3. Ladda ner eGP på AppStoreGoogle Play eller Microsoft Store för att läsa på mobil och surfplatta. Vill du hellre läsa eGP på din dator så gör du det här.

eGP - Så här fungerar eGP

Så här fungerar eGP

Så här läser du eGP i mobilen, på surfplattan eller i datorn.

Bläddra
För att bläddra i tidningen, använder du pilarna som syns i e-tidningen på skärmen, eller med piltangenterna.

Zooma
Du kan zooma både in och zooma ut genom att:
* Snurra på hjulet på musen eller
* Använda knappen ”page up” respektive ”page down” på tangentbordet (PC) eller
Fn + ”pil upp” respektive ”pil ner” på tangentbordet (Apple) eller
* Dubbelklicka var som helst på en sida

Öppna en enskild artikel
Vill du öppna en enskild artikel, klicka på den en gång.

Fler funktioner
I menyn längst till höger hittar du fler funktioner.

Via appen kan du alltid ladda ner senaste tidningen automatiskt när du har tillgång till wlan. På så sätt kan du läsa senaste eGP när du satt dig på bussen, i bilen eller är på semester.

 eGP - läs eGP var du vill!

Läs offline

I mobilen och surfplattan kan du ladda ner din tidning. Då kan du läsa när det inte finns internet. Du kan också låta eGP laddas ner automatiskt på natten.

Hur ställer jag in automatisk nedladdning av tidningen? Och hur stänger jag av den?
Gå in på Inställningar. Välj Allmänt och sedan bakgrundsuppdatering. Här slår du på (grönmarkerad) och av (vit) automatisk nedladdning för respektive app.

Om den automatiska nedladdningen inte fungerar
För att den automatiska nedladdningen skall fungera måste följande krav vara uppfyllda:
1. Du är uppkopplad mot Wi-Fi.
2. Appen är igång i bakgrunden.
3. Appen måste ha varit använd någon gång de senaste 48 timmarna.
4. Bakgrundsuppdateringar måste vara påslaget (se automatisk nedladdning)

Hur ställer jag in automatiska rensning/borttagning av nedladdade tidningar?

Öppna appen. Klicka på ikonen ”hämtade” längst ner på sidan. Klicka på ”kugghjuls-ikonen” uppe till vänster. Du kan nu välja efter hur många dagar du vill att tidningar ska rensas bort.

Nytta & Nöje (fd. Läsvärdet)

– unika erbjudanden för dig som prenumererar

 Nytta & Nöje - för dig som prenumererar

För vem är Nytta & Nöje?

I din prenumeration får du unika erbjudanden via Nytta & Nöje. Du som är prenumerant på GP har tillgång till Nytta & Nöje (fd Läsvärdet).

Nytta & Nöje - Unika erbjudanden för dig som prenumererar

Ta del av erbjudanden

För att du ska kunna ta del av alla erbjudanden behöver du logga in på mitt konto. Saknar du ett konto skapar du det här. Därefter följer du de anvisningar som gäller för just det erbjudande/produkt du är intresserad av på Nytta & nöje.

 Kundservice Nytta & Nöje

Kontakta Nytta & Nöje

Har du frågor om Nytta & Nöje är du välkommen att skicka ett e-post till nyttanoje@stampen.com, eller ringa 031-804700. Om du som företag är intresserad av att ha med ett erbjudande till våra prenumeranter, kontakta din ordinarie säljare.

Annonsera

– annonsera hos Göteborgs-Posten

Kundservice annonsera företag

Företagskund

Tel: 031-80 94 90
Fax: 031-80 94 91
E-post:
annonsbokning@stampen.com

kontakta en säljare

Kundservice annonsera privat

Annonsera privat

Vardagar: 08.00-16.00
Tel: 
031-80 47 00

E-post: privatannonser@gp.se

annonsera här

Sök annonser familj samt köp & sälj

Sök annonser

Familj Köp & sälj

Kundservice Göteborgs-Posten

– när du önskar personlig kundservice

Frågor och svar

De vanligaste frågorna som gäller din prenumeration, våra produkter och tjänster har vi samlat på en separat sida som du hittar här.

Till frågor & svar

Mitt konto

Du kan själv göra många av dina ärenden på Mitt konto. Det är alltid öppet och du slipper stå i kö till vår kundservice.

Mitt konto

Kundservice

Önskar du personlig service är du välkommen att kontakta oss på prenservice@gp.se eller ringa vårt talsvar på 031-80 47 05, där du själv knappar in ditt ärende. Du kan också ringa vår kundservice vard. kl 08.00-16.00 på 031-80 47 00.

Reklamation

Gäller ditt ärende reklamation eller utebliven tidning kontaktar du reklamation@vtd.se eller ringer på telefon 031-80 47 20. Öppettider: Måndag – Fredag 07.00-13.00, Lördag 07.00-12.00, Söndag 07.00-13.00.

Hitta hit

Besöksadress: Polhemsplatsen 5, 40502 Göteborg, tfn: 031-62 40 00
Postadress: Göteborgs-Posten, 40502 Göteborg