Annonsera i Göteborgs-Posten

– när du vill nå göteborgarna

Göteborgs-Posten är Göteborgs största tidning som når drygt
1 000 000 läsare i digitala kanaler och print. Tillgängligheten, vårt lokala engagemang och en nära kontakt med göteborgarna gör att vi kan ge våra läsare det vi är allra bäst på: Lokalsinne i världsklass.

GP är en del av Stampen Local Media som även består av Bohusläningen, Strömstads Tidning, Hallands Nyheter, Hallandsposten, TTELA och åtta gratistidningar. Tillsammans har titlarna en räckvidd på 81 % i  Västsverige (A31-35) vilket motsvarar 909 000 västsvenskar.

Kontakta oss
0%
Totalräckvidd i A33.
0
Läsare i A33.
0
Läsare i riket.
Källa: Orvesto Konsument, helår 2016. Avser ett införande i print och en veckas aktivitet i de digitala kanalerna.
Avada Macbook Image

Annonsera digitalt

GP är den självklara nyhetsförmedlaren och flödet uppdateras konstant så väl på gp.se som i våra mobila kanaler. Vår sajt är Västsveriges största med drygt 500 000 unika besökare per vecka. Som annonsör i GP:s digitala kanaler har du möjlighet att nå läsarna oavsett var de befinner sig och när som helst på dygnet. Dessutom kan man alltid annonsera i eGP – vår digitala version av papperstidningen som man kan läsa i sin surfplatta, smartphone eller dator.

Priser och format
0%
Total digital räckvidd i A33.
0
Läsare i A33.
0
Läsare i riket.
Källa: Orvesto Konsument, helår 2016. Räckvidd/vecka.

Annonsera i print

Med ett budskap i tidningen får du ett högt genomslag och du syns i en trovärdig miljö. Du kan också välja att placera ditt budskap i våra veckovis återkommande bilagor, däribland Två Dagar och Bostad. Där når du läsare som är särskilt intresserade av dina produkter och tjänster.
Möjligheterna för hur du och ditt varumärke kan exponeras på bästa sätt är många, inte bara genom tidningens traditionella och kreativa annonsutrymmen. Du kan också blada i trycksak, egen bilaga eller varuprov och välja hela upplagan eller bara den del som täcker ett specifikt geografiskt område. Det är ett konkurrenskraftigt alternativ till ODR och har i många områden en högre räckvidd än direktreklamen. Dessutom distribueras din bilaga redan på morgonen tillsammans med tidningen. Ett annat slagkraftigt alternativ är Memostick som är som en post it som sätts på tidningens förstasida. För fler kreativa lösningar, prata med din ordinarie kontaktperson. Självklart kan du även få hjälp med produktion och framtagning av din bilaga/trycksak.

Priser och format
0%
Daglig räckvidd i A33.
0
Läsare i A33. Varje dag.
0
Läsare i riket. Varje dag.
Källa: Orvesto Konsument, helår 2016. Räckvidd/dag.

Annonsera i eGP

0
Läsare varje dag.
0%
Tycker det fungerar bra att läsa eGP.
0%
Läser eGP före kl 08.

Få effekt i Västsverige!

I Göteborg har GP en oslagbar räckvidd! Med ett införande i tidningen och en veckas närvaro i GP:s digitala kanaler har du som annonsör möjlighet att nå åtta av tio göteborgare. Men som medieköpare ska man förvänta sig mer. Vi har därför undersökt hur mycket pengar västsvenskarna spenderar på resor, livsmedel, hemelektronik, byggmaterial och en mängd andra produkter och jämfört resultatet med köpkraften i olika medier.
Informationen är hämtad från Orvesto Konsument och beräkningarna är gjorda utifrån hur mycket man spenderar under ett år och sedan omräknade till hur mycket man gör av med per dag.

JÄMFÖR KÖPKRAFTEN

Annonspaket

Avada Admin

Västpaketet
Västsveriges ledande morgontidningar är samlade i ett kraftfullt annonspaket – Västpaketet. Med Västpaketet når du ca 700 000 läsare .
Till Västpaketet.

Avada Admin

Citypaketet
Citypaketet är ett samarbete mellan GP, DN och Sydsvenskan. Tidningarna tillsammans når 64 % eller 1,8 miljoner av Sveriges tre största städers mest köpstarka och välutbildade människor.
Till Citypaketet.

Avada Admin

Adapt ADX.
Adapt ADX är annonsbörsen för sex av Sveriges största tidningskoncernerner. Här ingår de flesta av Sveriges morgontidningar och du kan buda på en korg med 75% av de svenska nyhetsläsarna.
Till Adapt ADX.

Stampen Local Media

Kraften i Västsverige

Stampen Local Media består av Västsveriges ledande morgontidningar: Göteborgs-Posten, Bohusläningen, Strömstads Tidning, Hallands Nyheter, Hallandsposten och TTELA, samt åtta gratistidningar. Tillsammans har titlarna en räckvidd på 81 % i regionerna (A31-35) vilket motsvarar 904 000 västsvenskar i papperstidningen, mobilen, datorn och surfplattan.
Som annonsör kan du annonsera längs med hela västkusten, men givetvis kan du även välja ett specifikt marknadsområde eller kombinera flera för dina behov och önskemål.

81%

Halland Syd

75%

I Halmstadsregionen (A31) når Stampen Local Media ut med en mängd titlar, så som Hallandsposten och Halmstad 7 Dagar. Tillsammans har de en oslagbar räckvidd på 75% vilket motsvarar 76 000 läsare i Halmstad, Laholm och Hylte eller 132 000 läsare i riket.

Halland Nord

83%

I Varbergs- och Falkenbergsregionen (A32) når Stampen Local Media ut genom Hallands Nyheter, samt Varbergsposten och Falkenbergsposten. Tillsammans har de en fantastisk räckvidd på 83% vilket motsvarar 66 000 läsare. Antal läsare i riket är 138 000 stycken.

Göteborg

78%

I Göteborgsområdet har Göteborgs-Posten en oslagbar räckvidd.  Genom att annonsera i GP når du  är 78% eller 588 000 läsare av alla läsare i regionen ( (A33). Antal läsare i riket är 1 009 000 stycken.

Bohuslän

73%

I Bohuslän (A34) når Stampen Local Media ut med en mängd titlar, så som Bohusläningen, Strömstads Tidning, Uddevalla7Dagar, Björklövet och Havsbandet. Tillsammans har de en oslagbar räckvidd på 73% vilket motsvarar 76 000 läsare i regionen eller 131 000 läsare i riket.

Tvåstad

75%

I marknadsområdet vi kallar Tvåstad når Stampen Local Media ut med en mängd titlar, så som TTELA, Trollhättan7Dagar och Vänersborgaren. Tillsammans har de en oslagbar räckvidd på 75% vilket motsvarar 71 000 läsare i Trollhättan- och Vänersborgsregionen (A35) eller 100 000 läsare i riket.

Källa: Orvesto Konsument, helår 2016.
Ovan avser ett annonsinförande i print/titel och en veckas aktivitet i de digitala kanalerna.

Self service

Gör din egen annons

Här kan du utforma din annons för att sedan publicera den i GP.  Du kan även boka dina annonser via GP:s Kundsupport. Ring oss på 010-471 54 30 eller skicka ett mail till saljstod@stampen.com, vardagar mellan kl 08.30-17.00.

BÖRJA SKAPA ANNONS

Buda på osålt utrymme

Med Annonsbanken har du möjlighet att buda på annonser i Göteborgs-Posten till mycket attraktiva priser. Här ges en unik möjlighet för dig som vill se vilken effekt GP kan skapa för ditt företag. Du kan enkelt prova på printannonsering till förmånliga priser, köpa repetition på en befintlig annonskampanj eller prova några av GP:s specialprodukter.

TILL ANNONSBANKEN

Priser, format & villkor

Boknings- och lämningstider
Material för produktion skickas till digitalbestallning@stampen.com senast 6 arbetsdagar före första publiceringsdatum.
Färdigt material skickas till material@stampen.com senast 3 arbetdagar före första publiceringsdatum.

Materialadress för annonser som ska införas i digitala kanaler
(Desktop/mobil)
Material för produktion skickas till digitalbestallning@stampen.com
Färdigt material skickas till material@stampen.com

För information kring boknings- och lämningstider avseende specialformat, kontakta din ordinarie kontaktperson.

Materialspecifikation gp.se
Boknings- och lämningstider
Material för produktion skickas till digitalbestallning@stampen.com senast 6 arbetsdagar före första publiceringsdatum.
Färdigt material skickas till material@stampen.com senast 3 arbetdagar före första publiceringsdatum.

Materialadress för annonser som ska införas i digitala kanaler
(Desktop/mobil)
Material för produktion skickas till digitalbestallning@stampen.com
Färdigt material skickas till material@stampen.com

För information kring boknings- och lämningstider avseende specialformat, kontakta din ordinarie kontaktperson.

Några dagar om året kommer det ingen tidning i brevlådan, som på Midsommardagen eller Juldagen t.ex.

Däremot kan våra prenumeranter alltid få en dagsfärsk tidning med de senaste nyheterna via eGP. Samma sak gäller för dig som annonsör som vill synas med ditt budskap. Prata med din ordinarie kontaktperson för mer information kring hur du kan synas i eGP.

Följande dagar kan tidningen enbart läsas via surfplatta, mobil eller dator via eGP:

Nyårsdagen | Trettondag jul | Långfredag | Annandag påsk | Första maj | Kristi Himmelfärdsdag | Nationaldagen 6 juni | Midsommardagen | Alla Helgons dag | Juldagen | Annandagen